{get; set;} ?

Tags:    c#

Hej alle sammen, jeg sad og kiggede lidt rundt på nettet, og fandt en kode til et sten, saks, papir spil kodet i c#, men jeg blev lidt forvirret, da jeg så dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er rimelig ny til C#, så jeg forstår ikke lige hvad get; set; gør.

Så tænkte, at jeg ligeså godt kunne registrere på udvikleren og spørger til. :)

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er korrekt, men det smarte ved den angivet i dit spørgsmål er at det ikke er nøvendigt at instansere en variable til brug i den property.

Det vil i nogle tilfælde se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvilket i det her tilfælde vil give det samme resultat, det er bare en fornyelse i .NET sproget.

Fordi vi andre ikke har lagt noget svar, men kun en kommentar :D.

Playerchoice er en Property. Den virker ligesom en almindelig variabel i dette tilfælde. get; set; fortæller at du har lov til at hente dens værdi og give den en ny. Havde der kun stået get så ville du kun hente dens værdi (Svarende til readonly)

Indlæg senest redigeret d. 13.12.2009 17:26 af Bruger #6559
En anden rigtig fed detalje er også, at man kan sætte forskellig access modifier (public, private, internal osv) på get eller set som her fx:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Det betyder her i det her tilfælde, at get er public, men at set er private.

Bare lige en lille måske tit overset detalje ved properties selvom det ikke var helt det postet handler om :)

Ahh.. Tak skal i have. Lige et irrelevant spørgsmål, hvorfor er det jeg kun kan give points til Lars U?

Det var så lidt. Jeg syntes at mit post var off-subject så jeg synes ikke det var et svar på dit spørgsmål så derfor lagde jeg det bare som en kommentar... :)

t